Co je moc, to je příliš!

Den se dnem se sešel, a některým z nás se pomalu, ale jistě blíží maturita. Představy o jejích výsledcích se různí. Někteří si věří a jsou přesvědčeni, že při pilném studování, jim maturitní zkouška nebude dělat problém a někteří tvrdí, že je to téměř nadlidský úkol. Zaměřme se nyní na ty druhé.Nejedná se o studenty, kteří si prostě dostatečně nevěří. Jistý zdravý strach a respekt z takové věci je na pravém místě. Ale co třeba ti, kteří se snaží svést vinu na druhé, v tomto případě učitele?

Čím dál více, se po škole rozléhá strach z konkrétního maturitního předmětu. To by bylo v pořádku. Ovšem pokud by tyto obavy nepřicházely pouze od studentů, kteří mají na tento určitý předmět, stejného profesora a nesnažili se zpochybňovat právě jeho vyučovací metody.

A teď ruku na srdce, dovolili byste si něco takového i k jinému učiteli? Samozřejmě každý z nás si při nějaké hodině ukousne kousíček ze své svačiny nebo pošeptá nějaké novinky svému spolužákovi, ale co je moc, to je příliš.

Někteří profesoři by měli dostat cenu za jejich toleranci. A místo toho, aby to studenti považovali jako výsadu a byli spokojeni, že mají klidné hodiny bez stresu, s učitelem, který by byl skoro schopen být jejich kamarádem, dají si nohy na lavici, otočí se ke spolužákovi a nahlas přes celou třídu si vypráví své nejnovější zážitky. Když člověk přehlédne svačení, přijde třešinka na dortu. Student nesplní zadaný úkol – od učitele dostane známku – jakou jinou než pět. Obvykle zcela běžný scénář, ale ne v tomto případě. Další hodinu přijde vyučující do třídy a polovina studentů se do něho pustí, jak si to představuje, že to v jiné třídě nedělá a že to není fér. K tomu přičtěte ještě narážky na vyučovací metody, kritiku, která obsahuje fráze jako: „Nic nevysvětlíte.“ apod. A dostanete běžné chování jistých studentů na naší škole pouze v určitém předmětu. Nikde jinde si toho chování nedovolí. Jde to v jiných hodinách, proč ne v těchto?

Upřímně, stydím se za své spolužáky a být učitelem, nevydržím ani polovinu toho co musí strpět oni. Když se vrátíme jen o několik desítek let zpět, studium na škole bylo skoro privilegium a studenti měli k učitelům takový respekt, jaký si dnešní mládež neumí skoro představit a který by měl být mimochodem naprostou samozřejmostí. Na školu jste přišli dobrovolně, pokud se vám tu nelíbí, odejděte – tak jednoduché to je. Možná uvolníte místo člověku, který snil o tom, studovat školu na které jste vy, ale zkrátka měl menší štěstí a nebyl přijat.

Sečteno a podtrženo, nic těžkého na tom není. Pokud vás hodina nezajímá nebo zkrátka nemáte náladu, sedněte do lavice, zavřete pusu a nezvyšujte si své ego na provokování, ignorování nebo dokonce urážení učitelů.

 Autor: student 3. ročníku

26 komentářů u “Co je moc, to je příliš!

  1. Myslím si, že každý máme nárok na svůj názor, proto zde není vhodný čas na kritiku. Naprosto souhlasím s autorem tohoto článku, který mě upřímně velice potěšil. Nejenomže konečně někdo projevil to, co já několik let nedávám najevo, jelikož nemám za potřebí být kritizovaná a tuto školu bych si chtěla dochodit v klidu, ale také mi tento článek přinesl naději, že by alespoň některým schopným studentům této školy mohl otevřít oči! To, že se někteří chováte jako zvířata, už v podstatě nevnímám, opravdu jde o zvyk, ale že nemáte respekt ani k těm profesorům, to už je vážně pro ostudu. Každý ví, o koho se jedná a snad si sáhne do svědomí! Každý dokáže opisovat z taháků nebo ze sešitů, každý si dokáže otevřít pusu na profesora, když zrovna udělá chybu, kterou si ovšem není schopen přiznat. Každý dokáže mít vysokou absenci a smlouvat u profesorů dopisování písemek. Nevím, jak u tebe – “Marto”, ale tohle mi jako hrdinství nepřijde. Já osobně šla na obchodku s tím, že si chci něco dokázat, ale také s tím, že mě to bude stát hodně úsilí, což opravdu stojí!

  2. Upřímně řečeno autorovi článku skládám klobouk dolů! .. To, co dotyčný napsal, si myslí spousta studentů a konečně to někdo napsal veřejně. Možná hodně lidí bude proti, ale to jen proto, že se jim nelíbí, že jde někdo proti nim. Bohužel. Avšak doufám, že je tady dost lidí se zdravým rozumem a chápou, že tohle je krutý fakt.
    Respekt autorovi :)

  3. Jaký je přístup studentů, takový je přístup učitelů. Vcelku výstižný článek, který odkrývá chování některých studentů. I když autor není podepsán musím mu sdělit, že odvedl velice dobrou práci. A doufám, že se tito studenti nad sebou zamyslí a začnou školu brát vážně, protože pak od učitelů nemají právo nic čekat natož si stěžovat.

  4. Když jsme u toho sdělování si názorů, tak bych taky ráda řekla, že jsou tu tři strany lidí, který by se k tomu mohli vyjadřovat. Ti, co k tomu nečinně přihlíží, pak ti, co jsou tu označeni za zvířata a podobně, a pak samozřejmě profesor. Netvrdím, že všechno, co se děje ve třídě, je v pořádku,.. ale jak říká název článku, co je moc, to je příliš. Zrovna teď to celý vypadá, že je učitel šikanován. A to se mi nelíbí. Nikdy není vina na jedné straně a za tím si stojím. Každej by si měl nejprve zamést před svým prahem, než začne kritizovat ostatní,.. protože každej tam nějakej bordel má.

  5. Drahá “Marto” je to opravdu komický paradox, že píšeš o stydlivosti autora za svůj názor a sama se podepíšeš pod jiným jménem než vlastním, nemyslíš? :) Opravdu jsi mi teď ukázala pravý příklad odvahy, vřele ti děkuji. Kdyby si pozorně četla, pochopila by si, že nikdo na své spolužáky nenadává, ale pouze konstatuje pravdu. Kdyby si měla nějaké důkazy o tom, že se tak neděje, neváhej a zveřejni je také, nikdo ti nebrání.
    A dále. Samozřejmě je pravda, že existuje více stran lidí a žádná z nich není svatá. Ale o tom se v článku ani nikde nepíše. Nikde není psáno, že by učitel nebo dokonce studenti byli svatí, stejně jako se nepíše, že by všichni studenti byli stejní. Znovu opakuji, že se jedná konstatování pravdy o chování konkrétních (ne všech) studentů. Je zkrátka nepříjemné, poslouchat naříkání studentů na učitele a skuhrání o tom, že nic nenaučí zatímco oni svými výstupy o hodinách kolikrát překračují hranice.

  6. Danielo ono stačí jít k vám s třídnicí a člověk se nestačí divit. Co vy si dovolujete, už překračuje hranice. Pak se strašně divíte, že někdo veřejně vyjádří svůj názor. Mimochodem pravý obraz vašeho chování. Připadá mi, že jsme se vrátili do Francie okolo poloviny 19. století, kdy se začali projevovat dekadenti. Vy jste tím totálně šokovaní, pohoršení a dotčení. Kdyby na tom nebyla ani kapka pravdy, tak se neozvete a je vám to jedno. Přišlo mi strašně směšné, jak celá 3.A řešila článek, který vyšel ve školním časopise. Jen proto, že si nedokážete přiznat, že už to trochu přeháníte. K jiným profesorům by jste si tohle nedovolili, tak proč v tomhle předmětu ano? Nikdo není svatý, jak už bylo řečeno. Každý si o hodině potřebuje něco sdělit, ale čeho je moc, toho je příliš … Trochu úcty!

  7. Není všeobecně známo, že pokud někoho kritizuji , zjistím si celou pravdu? Tak to tady asi nechodí, že? Kritizují tu studenti, kteří si přečetli jednostranný a jen z části pravdivý článek, ale sotva vědí, jak to je doopravdy. Určitě bychom se mohli chovat lépe, ale nechápu, proč se tady vytahuje půl roku stará záležitost. Každý máme právo na svůj názor, ale přijde mi paradoxní, že to tu komentují studenti, kteří nikdy tohoto učitele/ku neměli a mít ani nebudou.

  8. Pane Luboši vy jste Bůh? Ovládáte perfektně pravopis a všemu rozumíte, že se můžete navážet do mě a mých spolužaček? Vůbec nechápu, co vás vedlo k takovému výplodu. Tohle je školní časopis, pro studenty Masarykovy obchodní akademie, jako šéfredaktorka Vás žádám, aby jste si své názory zveřejňoval někde jinde a náš časopis z toho vynechal. Předem děkuji!

  9. Myslím si, že je to dobrý článek. Poukazuje na chyby jak studentů, ale je i pravda ,že přece jen by učitel měl umět si své studenty zkrotit. Ale to je jen věc názorů,každopádně autorovi posílám poklonu a myslím si , že by se studenti měli nad sebou zamyslet… i když teď tu všichni píšou, že oni nic,oni svatoušci.. no jinak opravdu jak už bylo řečeno, klobouk dolů autorovi :)

  10. Musím říct, že autor má zcela pravdu, ale ne úplně. Tohoto učitele mám už čtvrtým rokem a začíná mi docházet, že opravdu je něco špatně.;) ale ne jen z jedné strany, z obou. Žáci se sice chovají jako “hov*da”, a ani neříkám že já jsem svatá, ale kdykoliv se snažíme celá třída pochopit látku, nikdy nedostaneme pravidlo, jak by to vlastně mělo být. Profesorka (jestli sem správně pochopila, o koho jde) nikdy nedokáže vysvětlit, proč to tak vlastně je a dává nám nesmyslné odpovědi typu “tohle se sem prostě vždycky hodí” apod. Nemluvím o tom, že sama schopna pomalu větu vytvořit není, ještě že existuje učebnice angličtiny s klíčem. Zasloužila by si víc úcty, to ano. Ale takhle se tý maturity vážně začínám bát. Toť můj názor :) ))

Napsat komentář